Stichting Lokaal Fonds Lisse groot succes.

Het in mei van dit jaar gepresenteerde Lokaal Fonds Lisse is inmiddels 6 maanden actief. In de eerste 6 maanden is gebleken dat het nieuwe fonds in een belangrijke behoefte voorziet en inmiddels zijn al meerdere projecten gerealiseerd met hulp van het Lokaal Fonds Lisse.

‘Organisaties en particuliere weten ons inmiddels goed te vinden’ zegt woordvoerder Marco van der Lingen. ‘Met vijf toegezegde bijdrages en nog lopende aanvragen is het fonds goed op weg. We zijn erg ook tevreden over de diversiteit van de projecten’.

Zo heeft Onderwatersportvereniging De Guppen een bijdrage gekregen voor het duiken met gehandicapten. Werkgroep Dementie Vriendelijk Lisse kreeg een bijdrage voor een muzikale middag voor ouderen met dementie. Theaterschool Flores kreeg een bijdrage voor het vijf jarige jublium van de school. En KooKsaam kon door de bijdrage van het Lokaal Fonds Lisse een leerprogramma aanschaffen voor de kookstudio voor gehandicapten. ‘Zo hebben we nu al projecten gesteund voor heel verschillende doelgroepen die Lisse nog leuker maken’ zegt de heer Van der Lingen.

Het fonds blijft opzoek naar goede ideeën en roept dan ook iedereen met een goed idee op om de website www.stichtinglokaalfondslisse.nl te raadplegen en te kijken of een aanvraag mogelijk is. ‘Onze steun aan projecten is altijd eenmalig dus elk jaar zijn we weer op zoek naar nieuwe ideeën en projecten’ geeft marco aan.